Statistika web sajta

Statistiku web sajta čine brojevi i informacije koje vam omogućuju da saznate sve što treba da znate o dolazećem saobraćaju na vašem web sajtu. Od vidljivih brojača pa sve do nevidljivih logova koje većina serverskih programa čuva, ovi brojevi mogu da budu od presudnog značaja za kreiranje reklamne kampanje i dizajna za vaš web sajt.

Najjednostavniji oblik praćenja saobraćaja na web sajtu je osnovni brojač. On se obično sastoji od malo JavaScript koda na stranici koji broji koliko puta je stranica pogledana. Ovakvi brojači se još koriste na mnogim personalnim web sajtovima gde vlasnika interesuje samo koliko je poseta imao sajt, ili želi na vidljivom mestu da prikaže koliko je posetilaca imao. Na žalost, većina brojača je veoma nepouzdana; tačnost podataka zavisi u velikoj meri od toga kako se upisuju. Brojači mogu da ignorišu prikaze stranica od strane posetioca kod kojih su kolačići onemogućeni; svaki put kada posetioc pritisne refresh, brojač će najverovatnije da upiše novog posetioca.

Sirovi podaci koji se nalaze u log fajlovima mogu da se analiziraju pomoću različitih softverskih rešenja.. Dostupan je veliki broj profesionalnih programa koji se lokalno pokreću i omogućuju vam da kreirate lične, vizuelne grafikone informacija sa servera. Ovi programi se kreću od potpuno besplatnih pa sve do onih koji koštaju nekoliko stotina dolara po licenci i većinom su zamenjeni sa web zasnovanim analizatorima.

Najrašireniji sistem za onlajn statistiku web sajtova je Webalizer. To je besplatni program otvorenog koda koji je lak za instaliranje i radi na širokom rasponu operativnih sistema i uključuje bukvalno sve podatke koji bi mogli da vas zanimaju. Takođe je veoma popularan AWStats koji daje još detaljnije podatke i Analog koji ima nešto manje funkcija od Webalizera.

Statistika web sajtova sadrži sledeće podatke:

Hits: Ovaj broj obično predstavlja i totalni rezultat i prosek za određeni vremenski period. Hits vrednost pokazuje koliko puta su fajlovi i stranice pozivani sa servera – drugim rečima, svaki put kada je poslat na server zahtev za određenom informacijom, Hits vrednost se povećavala.

Files: Ova vrednost pokazuje koliko ne-html fajlova je traženo od servera. to uključuje sve upotrebljene slike, dokumente sa css stilovima i medija fajlove.

PageViews: Ovaj podatak pokazuje koliko puta je pregledana određena stranica na serveru. Ovaj podatak se često koristi za promociju reklamiranja na web sajtu, pošto on predstavlja razumnu indikaciju koliko puta će baner biti viđen.

Visits: Ovaj broj prikazuje koliko unikatnih IP adresa (što je dobra mera za individualne ljude) je posetilo web sajt. Iako većina ljudi koristi termin Hit kao da on predstavlja pravu meru saobraćaja na sajtu, broj unikatnih posetilaca je prava mera posećenosti.

Response Codes: Logovi servera takođe prate kodove koje je primio svaki Hit. Kod 200 znali da je sve išlo po planu, tojest posetilac je poslao zahtev, server ga je primio i vratio odgovarajući fajl. 206 znači da traženi fajl nije isporučen u celosti. 404 znači da traženi fajl nije pronađen. Postoji još mogućih odgovora, ali ovi su najvažniji. Ako vaši log fajlovi pokazuju veliki broj 404 odgovora, onda postoje velike šanse da imate prekinut link – ili negde na sajtu, ili na sajtu koji je kreirao link ka vama.

URLs: Praćenje URL-ova vam daje ideju koji specifični fajlovi su najpopularniji na sajtu. To može da vam pomogne koja područja sadržaja su najposećenija, kao i koje stranice imaju najveći potencijal za postavljanje reklama.

Referrer: Referrer je web sajt koji je postavio na svom sajtu link ka vašem sajtu. Direct request znači da je posetilac direktno ukucao vaš URL, bez praćenja linka.

Search Strings: Kada je to moguće (kao kada je dirigovan od strane Google-a) log fajl prati tekst pretrage koji je posetilac uneo u mašinu za pretraživanje pre nego što je završio na vašem web sajtu. Ovo može da bude veoma korisno za određivanje ključnih reči koje treba da unesete ako želite da povećate saobraćaj na vašem web sajtu.

User Agent: User Agent je pretraživač koji je posetioc upotrebio kako bi posetio vaš web sajt. Pošto ovaj niz može da izmeni posetilac on nije potpuno pouzdan, ali će vam dati dobru procenu pretraživača koji većina posetilaca vašeg web sajt koristi.

Statistika web sajta vam daje odličnu mogućnost da fino podesite web sajt kako biste se prilagodili potrebama vaše klijentele kao i ogromnu količinu informacija koje možete da upotrebite u reklamnim kampanjama ili prilikom prodaje reklamnog prostora na vašem sajtu.

Na sajtu   webstats.motigo.com možete se besplatno registrovati i pratiti statističke podatke vašeg sajta kao što je dnevna posećenost, maksimalna dnevna posećenost, geolokacija posetilaca itd..

Google Analytics je takodje dobar i veoma popularan sajt za web statistiku

Literatura:

Kompjuter biblioteka

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s

%d bloggers like this: