OTPDIREKT INTERNET SERVIS

Pristup Internet servisu

Da biste koristili Internet servis, potrebno je da pokrenete Vaš Internet pretraživač i u polje address unesite sledeću adresu: http://www.otpbanka.rs .

Sa desne strane ekrana videćete prozor za prijavu na OTPdirekt servis i odatle možete da se prijavite na servis.

Kada se prijavite, na osnovnom ekranu u gornjem meniju ćete videti polja Računi / Transakcije i Podešavanja. Sa gornje desne strane ekrana možete da vidite ikonicu za promenu jezika (srpski/engleski), Poštansko sanduče, Pomoć i polje za izlaz iz sistema. Dok ste ulogovani možete da koristite upite i transakcije koje možete da odaberete iz menija sa leve strane ekrana. Ukoliko sa leve strane ekrana ne vidite sve funkcije za odabrani račun, to znači da su za taj račun podešena samo određena prava (finansijske transakcije, oročavanje, pregledi po računima). Da biste koristili funkcije sa leve strane ekrana, potrebno je da prethodno odaberete račun sa kojim želite da vršite transakcije. Ukoliko imate novu poruku, nakon prijave na Internet servis u gornjem desnom uglu ćete videti obaveštenje. Pritiskom na polje ’Poštansko sanduče’, otvoriće Vam se strana sa primljenom porukom.

Kada odaberete Pregled/Upit (preglede po računima, oročenim depozitima i sl.), odnosno Transakcije, program će prikazati ekran sa formom za popunjavanje (uključujući i podatke vezane za odabrani račun) koju treba da popunite kako biste izvršili željenu transakciju, odnosno upit. Forma za popunjavanje sadrži obavezna i opciona polja koja treba da popunite. Podaci za izvršenje transakcije mogu da budu iskorišćeni iz sačuvanih formulara od neke ranije izvršene transakcije. Podatke iz izabranog formulara možete da izmenite pre iniciranja izvršenja transakcije. Sistem proverava ispravnost unetih podataka i ukoliko ima nekih grešaka obavesti Vas porukama upozorenja.

Nakon popunjavanja forme za odabranu funkciju (nalog za prenos, novo orčenje i sl.), inicirate izvršavanje transakcije birajući polje SLANJE na dnu ekrana. Svaki ekran za popunjavanje forme za izvršavanje transakcije sadrži i polje ODUSTAJANJE čijim biranjem ćete prekinuti izvršavanje transakcije. Odabirom polja POMOĆ, koji se nalazi u gornjem desnom uglu ekrana, možete da saznate informacije od datom ekranu, objašnjenja svih polja datog ekrana, kao i način korišćenja Internet servisa.

Navodimo korake kroz koje ćete prolaziti koristeći Internet servis:
Prijava.
Ukoliko ste uključili više računa u OTPdirekt servise, na osnovnom ekranu ćete videli listu svih računa i potrebno je da odaberete račun sa kojim želite da vršite transakcije.
Odabiranje željene funkciju (Nalog za prenos, Novo oročenje i slično) za odabrani račun.
Popunjavanje forme naloga za prenos, odnosno biranje željenog formulara.
Ukucavanje lozinke (u slučaju da ste odabrali identifikaciju prilikom svake transakcije).
Odobrenje transakcije. Proveravanje unesenih podataka, nakon čega ćete potvrditi izvršenje transakcije.
Faza obrade transakcije.
Potvrda sistema da li je transakcija uspešno izvršena ili razlog neizvršenja ako transakcija ne može biti izvršena.
Štampanje, odnosno eksport željenih strana Internet servisa (izvoda po računu, izvršenog naloga za prenos i slično).
Odabiranje nove funkcije ili polja ’Izlaz’ ukoliko ste završili sa korišćenjem Internet servisa.

Ukoliko se u toku izvršavanja transakcije pojavi greška u komunikaciji, možete proveriti da li se izvršila transakcija, pod opcijom: Pregled Internet transakcija.

U nastavku ćete naći opis svake funkcije koja se pojavljuje na glavnom meniju Internet servisa, kao i uslove i način korišćenja odbaranih funkcija.

Ukoliko ste vršili transakcije van radnog vremena banke, proverite status transakcije ponovo sledećeg radnog dana banke.

Opis svake funkcije je podeljen u sledeće celine:
Opis postupka: Opis i osnovni podaci o odabranoj funkciji.>
Popunjavanje forme: Način na koji treba da popunite navedena polja odabrane funkcije.
Ekran za potvrdu: Podaci koje ćete videti na ovom ekranu će biti prikazani posle svake izvršene transakcije.

ID broj Korisnika – Broj od 6 cifara koji se automatski generiše u sistemu prilikom sklapanja OTPdirekt ugovora na osnovu serijskog broja koji se nalazi na poleđini Tokena. ID broj Korisnika je jedinstveni broj i ostaje nepromenjen sve dok ne vratite Token aparat, u slučaju raskida OTPdirekt servisa. Dodeljivanjem novog Tokena, u slučaju izgubljenog ili oštećenog korišćenog Tokena, neće Vam se promeniti ID broj Korisnika.

Lozinka (PIN kod + Token kod) – Lozinka se sastoji od 10 cifara. Prve četiri cifre tog broja su PIN kod, a poslednjih šest cifara je Token kod generisan na displeju token aparata.
PIN kod – Četvorocifreni PIN kod je potreban za identifikaciju Korisnika uz Token kod, prvobitna vrednost je 0000. Prilikom prvog pristupa Internet servisu treba da promenite PIN kod. Ako se PIN kod promeni na jednom elektronskom kanalu promena se odnosi i na ostale elektronske kanale. Nakon izmene prvobitne vrednosti PIN koda (0000) moći ćete da vršite transakcije.

Token Kod – Šestocifreni broj koji se generiše na displeju Token aparata. Menja se svakog minuta. Broj sa displeja Tokena možete da koristite samo jednom, u slučaju pogrešnog unosa morate da sačekate novi broj koji će se generisati sledećeg minuta.
Prijava- Ukoliko ste uneli tačne podatke u polje ID broj Korisnika i Lozinku, uspešno ćete se prijaviti na Internet servis. Ukoliko Vam sistem javi grešku prilikom prijave na Internet servis, ponovo unesite tražene podatke i odaberite polje Prijava.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s

%d bloggers like this: